Německá společnost HUGO BOSS AG je jeden z nejznámějších výrobců pánské i dámské módy a parfémů. Založení společnosti se datuje do roku 1924, avšak zakladatel Hugo Ferdinand Boss o šest let později čelil bankrotu kvůli špatné finanční situaci v Německu. Stejně jako většina tehdejších věhlasnějších výrobců, musela se i firma HUGO BOSS podrobit druhé světové válce, konkrétně navrhovala a vyráběla uniformy například pro vojáky a důstojníky Wehrmachtu či SS. Hugo Ferdinand Boss to pravděpodobně nebral jako nějakou překážku v působení jeho firmy, jelikož on sám byl členem nacistické strany a měl velké empatie k nacistickému Německu. V době vládnutí třetí říše firma zaměstnávala 140 nucených dělníků (většina z nich byly ženy) a 40 francouzských válečných vězňů. Po smrti Huga Bosse v roce 1948 se firma dokázala udržet na trhu a v roce 1950 začala dostávat první objednávky na pánské obleky, tehdy již firmu vedl Bossův zeť Eugen Holy. Během dalšího desetiletí se začaly produkovat standardní pánské obleky, které zajistily budoucí úspěch firmy. V roce 1969 synové Eugena Holyho – Jochen a Uwe Holy – přebírají vedení firmy a postupně z ní tvoří mezinárodní módní společnost podobnou té nynější. Na zvyšující se požadavky a povědomí o pánské módě majitelé rychle zareagovali a v 70. letech vyčlenili kolekci BOSS pro vysoce kvalitní pánské kolekce. Značka BOSS byla registrována v roce 1977. Rok 1985 byl pro firmu obzvlášť skvělý rok, jelikož vstoupila na akciový trh, konkrétně skrze burzu ve Frankfurtu a stala se zároveň sponzorem tehdejší golfové světové jedničky Bernharda Langera. O tři roky později společnost získala licenci na optické a sluneční brýle a jimi taktéž reflektovala svoji individualitu. V roce 1995 HUGO BOSS získává licenci na vlastní značku bot a v roce 1996 licenci na vlastní produkci hodinek Hugo Boos. Značka již nebyla jen o pánských oblecích, ale také o doplňcích ke každodennímu oblékání. Díky dlouhodobým pozitivním zkušenostem z golfového prostředí pak HUGO BOSS vytvořila golfovou kolekci v roce 1997. Následující rok se stal velkým milníkem společnosti HUGO BOSS, jelikož se spustila první dámská kolekce – značka HUGO. V roce 2004[1] měla společnost rozdělené své kolekce/pod-značky následovně: BOSS Black – elegantní oblečení včetně doplňků pro společenské události či obchodní jednání, BOSS Orange – móda pro volný čas, HUGO – progresivní trendové kolekce určené pro mladé, BOSS Selection – pánské exklusivní a designové výrobky, BOSS Green – pánské ležérní a sportovní oblečení, zejména pro golf. V roce 2008 se spustil online obchod ve Velké Británii, následně se spustily další internetové obchody v Německu, Rakousku, Nizozemsku, Francii a v USA. Dalším rokem firma rychle zareagovala na vývoj technologií – zejména představení iPhonu – a vytvořila aplikaci pro nakupování přes mobil. Rok 2014 představil partnerství mezi značkou HUGO BOSS a týmem Formule 1 Mercedes AMG. V roce 2017 firma přešla na strategii pouze dvou pod-značek: BOSS, kde se spárovaly kategorie luxusního oblékání, a HUGO, která slouží pro výběr ze sortimentu pro volný čas.
Nadčasová klasika
Mezi nejoblíbenější modely značky HUGO BOSS jsou v nynější době pánské slim-fit obleky, většinou černé, tmavě modré či šedé. Dámská kategorie je plná krásných kostýmů a originálních společenských šatů. Asi za jeden z nejpopulárnějších parfémů na světě se považuje HUGO BOSS THE SCENT a velice ikonická a těžko přehlédnutelná jsou trička s límečkem, stejně jako kšiltovka již zmíněné kolaborace HUGO BOSS a Mercedes-Benz. Mladší generace si může vybrat ze široké škály originálních triček s potiskem nesoucí logo HUGO BOSS přes celou hruď. Hodinky prezentují v obou pohlavích značku především stříbrným řemínkem a kolekcí BOSS. Značka HUGO BOSS se svými produkty snaží cílit na všechny věkové kategorie různými styly, přesto si však zachovává luxus a vytříbenost, což potěší nejednoho milovníka módy. Z dat roku 2014 vyplývá, že společnost HUGO BOSS působí ve 127 zemích, zaměstnává přes 12 000 zaměstnanců a roční obrat měla 2,4 miliardy Euro.